Allmänna villkor för användarkonton

Allmänna villkor för användarkonton i butiken www.primagran.se

 

§ 1 Definitioner

 

  1. Användarkonto – en kostnadsfri tjänst som tillhandahålls elektroniskt av tjänsteleverantören som gör att användaren kan skapa ett personligt konto hos butiken. 
  2. Butik – en onlinebutik som drivs av tjänsteleverantören på följande adress www.primagran.se
  3. Tjänsteleverntör - Primagran Bolag med begränsad ansvarighet, Żuławki 15 C, 82-103 Stegna, Polen, som är registrerat i det nationella domstolsregistret - företagsregistret av tingsrätten för Gdańsk-Północ i Gdańsk, 7:e handelsavdelningen under KRS-nummer: 0000367567, som har skatteregistreringsnummer (NIP-nummer): 9571039974, nummer i den centrala förteckningen över ekonomisk verksamhet (REGON-nummer): 221041203, aktiekapital på      500 000,00 PLN. 
  4. Användare – varje enhet som använder tjänsten Användarkonto.

 

§ 2 Användarkonto 

 

  1. Användaren kan skapa ett användarkonto hos butiken.
  2. Att skapa ett användarkonto är frivilligt och användaren behöver ett konto för att kunna använda ytterligare funktioner hos butiken som är tillgängliga för registrerade användare, bl.a. kontrollera orderstatus, visa orderhistorik och redigera sina kontouppgifter.
  3. För att skapa ett användarkonto måste användaren fylla i registreringsformuläret hos butiken, ange sin e-postadress som blir användarens personliga användarnamn hos butiken och ange ett lösenord för kontot.    
  4. För att kunna använda användarkontot behövs en enhet med den senaste versionen av en webbläsare som stödjer JavaScript och cookies, uppkopplad till Internet och ett aktivt e-postkonto.  
  5. Vid tidpunkten för registreringen (skapande av ett användarkonto) ingås ett avtal mellan användaren och tjänsteleverantören på obestämd tid för hantering av användarkonto på de regler som anges i dessa villkor.
  6. Användaren kan när som helst avsluta sitt användarkonto utan att ange någon anledning och utan att bära några kostnader. Det gör användaren genom att meddela tjänsteleverntören om detta skriftligen till följande e-postadress: [email protected], vilket kommer att resultera i omedelbar radering av användarkontot och uppsägning av avtalet i detta avseende.     

 

§ 3 Reklamationer

  1. Reklamationsanmälan som avser användarkontot ska skickas till tjänsteleverantören på följande e-postadress: [email protected]
  2. Tjänsteleverantören besvarar klagomålet inom 14 dagar efter mottagandet av reklamationsanmälan.
  3. Om reklamationsförfarandet inte ger det resultat som konsumenten förväntar sig, kan konsumenten använda sig av bl.a:
    1. principen för kostnadsfri medling som genomförs av ett territoriellt behörigt inspektorat för handelsinspektion (Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej) dit en ansökan om medling ska skickas. Listan över inspektoraten finns här      tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595,
    2. principen för kostnadsfri hjälp från en behörig konsumentskiljedomstol vid inspektoratet för handelsinspektion där man ska ansöka om prövning vid skiljedomstolen. Listan över domstolar finns på följande adress: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596,
    3. kostnadsfri hjälp från kommunens eller distriktets konsumentombudsman,
    4. onlineplattformen för tvistlösning (ODR) på följande adress: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

§ 4 Personuppgifter

  1. Tjänsteleverantören är personuppgiftsansvarig för användarnas personuppgifter som tillhandahålls tjänsteleverantören i samband med användningen av användarkontot.
  2. Användrens personuppgifter behandlas huvudsakligen baserat på ett avtal och för att fullgöra det enligt principerna i Europaparlamentets och rådets allmänna dataskyddsförordning (EU) (förkortat GDPR). För detaljerad information om tjänsteleverantörens databehandling, se Integritetspolicy som finns tillgänglig i butiken.      

§ 5 Slutbestämmelser

  1. Tjänsteleverantören förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor endast av viktiga skäl. Med ett viktigt skäl avses behovet av att ändra dessa villkor på grund av modernisering av tjänsten Användarkonto eller en lagändring som påverkar tjänsteleverantörens tillhandahållande av tjänsten.    
  2. Information om den planerade ändringen av villkoren ska skickas till användarens e-postadress som är tilldelad dennes användarkonto minst 7 dagar innan ändringarna träder i kraft.
  3. Om användaren inte motsätter sig de planerade ändringarna förrän de träder i kraft antas det att användaren accepterar dem.
  4. Om användaren inte godkänner de planerade ändringarna ska användaren skicka ett meddelande om detta till följande e-postadress: [email protected], vilket kommer att resultera i att avtalet av tillhandahållande av tjänsten sägs upp vid ikraftträdandet av de planerade ändringarna.
  5. Användaren får inte tillhandahålla olagligt innehåll.